Právní upozornění

Technická data – spalovací vozy

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly stanoveny dle standardu WLTP. Jsou určeny pro porovnání hodnot CO2 a spotřeby paliva mezi různými typy vozidel, mající informativní charakter platný k okamžiku konfigurace vozidla. Dodatečná výbava vozu a příslušenství (např. vestavěné díly, jiné pneumatiky atd.) mohou měnit relevantní parametry vozidla jako hmotnost, valivý odpor a aerodynamiku a ve spojitosti s povětrnostními a dopravními podmínkami a individuálním stylem jízdy mohou ovlivnit spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie, dojezd a emise CO2 jakož i výkonnostní ukazatele vozidla.

Technická data – elektrické a hybridní vozy

Dostupnost jízdního výkonu

Maximální jízdní výkon stanovený podle UN-GTR.21 je k dispozici při nejvyšším možném stavu nabití a optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťového akumulátoru. Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na proměnlivých faktorech, jako je zejména stav nabití, venkovní teplota nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Doba dostupnosti maximálního jízdního výkonu je omezena a může činit až 18 sekund.

Dojezd

Celkový dojezd dle standardu WLTP ve variantě výbavy, která je nejpříznivější pro dojezd tohoto modelu. Skutečné hodnoty dojezdu WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. V praxi se skutečný dojezd liší v závislosti na stylu jízdy, rychlosti, použití komfortních/pomocných spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/užitečném zatížení a topografii.

Kapacita baterie

Obsah energie vysokonapěťového akumulátoru bez ohledu na vozidlo. Určuje se s konstantním profilem zatížení za definovaných okrajových podmínek a bere v úvahu celý rozsah energetického obsahu vysokonapěťového akumulátoru, který lze ve vozidle využít až do zastavení vozidla. Skutečná vybíjecí energie se od toho může lišit, protože závisí na konkrétním jízdním profilu a teplotě akumulátoru. Homologovaná specifikace dojezdu podle standardu WLTP odpovídá využitelné vybíjecí energii pro nové vozidlo. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100 % doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou). Snížení kapacity vysokonapěťového akumulátoru v průběhu času je přirozeným projevem techniky a není vadou.

Nabíjecí výkon

Maximální možný nabíjecí výkon. Různé nabíjecí stanice se mohou lišit svým chováním při nabíjení při stejném výkonu kW. Kromě kW výkonu nabíjecí stanice má na množství protékající energie vliv také maximální nabíjecí proud. Maximální možný nabíjecí výkon ovlivňuje mnoho faktorů, mj. okolní teplota, teplota akumulátoru, stav nabití akumulátoru, stáří akumulátoru, stav nabíjecí stanice a nabíjecí infrastruktury, zatíženost nabíjecí infrastruktury a zatíženost nabíjecí stanice (pokud se nabíjí současně další vůz na stejné stanici). Uvedený maximální nabíjecí výkon se určuje za podmínek standardu WLTP při teplotě cca. 23 °C a stavu nabití pět procent nebo více. Pokud se tyto proměnné změní, může se nabíjecí výkon také lišit od standardní specifikace.

Více informací o elektrických a hybridních modelech naleznete na našich webových stránkách skoda-auto.cz/emobilita a elektromobilita.skoda-auto.cz.