Nové modely Škoda Kodiaq a Škoda Superb získaly pět hvězdiček v hodnocení Euro NCAP
10.07.2024
› Nejnovější generace vozů Škoda Kodiaq a Superb pokračují v tradici pětihvězdičkových hodnocení automobilů značky Škoda
› Škoda Kodiaq: 89 % za ochranu dospělých cestujících a 83 % za ochranu dětí
› Škoda Superb: 93 % za ochranu dospělých cestujících a 87 % za ochranu dětí – díky tomu je Superb druhý nejbezpečnější vůz v žebříčku Euro NCAP za rok 2024
Mladá Boleslav, 10. července 2024 – Nejvyšší hodnocení pro nové modely Škoda Kodiaq a Superb: oba vozy byly oceněny maximálním možným počtem pěti hvězdiček v nezávislém referenčním testu bezpečnosti Euro NCAP. Škoda Kodiaq dosáhla 84 % a Škoda Superb získala 87 % z celkového maximálního počtu bodů. Tímto výsledkem pokračuje česká automobilka v sérii nejlepších hodnocení pro své vozy, a to i podle přísnějších kritérií zavedených v roce 2023. Každý nový model Škoda od roku 2008 byl oceněn pěti hvězdičkami.
„Bezpečnost našich zákazníků a všech ostatních účastníků silničního provozu je naší nejvyšší prioritou. Proto jsme velmi potěšeni, že druhá generace modelu Škoda Kodiaq a čtvrtá generace modelu Škoda Superb získaly v testu Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení. Jsme obzvláště hrdí na výsledky v oblasti ochrany dospělých a dětských cestujících. Skutečnost, že jsme prodloužili úspěšnou bilanci pětihvězdičkových hodnocení našich vozů i po zavedení přísnějších testovacích parametrů v roce 2023, potvrzuje náš jasný závazek k nejvyšším bezpečnostním standardům.”
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje
Nejvyšší hodnocení za ochranu dospělých a dětských cestujících; vysoké hodnocení za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu a asistenční systémy
Podle přísnějších kritérií pro rok 2023, stanovených nezávislou organizací European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), získaly nové modely Škoda Kodiaq a Škoda Superb pětihvězdičková hodnocení za ochranu dospělých a dětských cestujících. Škoda Kodiaq dosáhla 84 % z celkového maximálního počtu bodů, přičemž získala 89 % za ochranu dospělých cestujících, 83 % za ochranu dětských cestujících, 82 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu a 78 % za asistenční bezpečnostní systémy. Škoda Superb dosáhla 87 % z celkového maximálního počtu bodů, 93 % získala za ochranu dospělých cestujících, 87 % za ochranu dětských cestujících, 82 % za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu a 80 % za asistenční bezpečnostní systémy. Toto hodnocení činí z modelu Superb druhý nejbezpečnější vůz v žebříčku Euro NCAP pro rok 2024. Pětihvězdičkové hodnocení získal i Volkswagen Passat, vyvíjený po boku modelu Superb společností Škoda Auto v rámci projektu Beta+.
Vysoká úroveň pasivní bezpečnosti u obou modelů
Karoserie modelů Kodiaq a Superb byla navržena podle nejnovějších norem a obsahuje za tepla tvarované prvky z vysokopevnostní oceli. Tato ocel je použita především na A- a B-sloupcích, příčce oddělující motorový prostor od prostoru pro cestující a středovém tunelu. V případě nehody jsou cestující v obou modelech chráněni nejen pevnou karoserií a velkorysými deformačními zónami, ale také až deseti airbagy v modelu Škoda Superb a až devíti airbagy v modelu Škoda Kodiaq, včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly v obou vozech.
Komplexní asistenční systémy zvyšují bezpečnost
Řada nejmodernějších asistenčních systémů v obou modelech upozorňuje řidiče v mnoha situacích na potenciální kolize a pomáhá jim aktivně předcházet nebo minimalizovat jejich následky. Mezi tyto systémy patří Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), stejně jako antikolizní asistent, asistent při odbočování, asistent průjezdu křižovatkou a funkce varování při vystupování z vozu. Asistovaná jízda řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, proaktivní ochranu cestujících, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta (Emergency Assist). Radary nové generace umístěné na bocích předního nárazníku dále zlepšují výkon asistenčních systémů, jako je Front Assist nebo asistent průjezdu křižovatkou. Nová generace radarů v zadním nárazníku zvyšuje dosah asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist). Nový asistent rozpoznání únavy a pozornosti monitoruje chování řidiče, hodnotí potenciální úroveň jeho únavy a v případě potřeby spouští vizuální a akustická varování ve virtuálním kokpitu.
Hodnocení Euro NCAP od roku 1997
Evropský program hodnocení nových automobilů (Euro NCAP) založený v roce 1997 a sídlící v belgické Lovani je společným projektem ministerstev dopravy, automobilových klubů, pojišťovacích asociací a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí. Provádí nárazové zkoušky současných vozů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost, a rovněž bezpečnost při záchraně a vyprošťování. Od roku 2020 jsou každé tři roky prováděny úpravy kritérií, které rozšiřují oblast působnosti o aspekty terciární bezpečnosti, jako je tísňové volání a informace pro integrovaný záchranný systém o vozidlech poškozených nehodou.